Tempat menghantar karya secara online. Setiap karya yang terpilih akan disiarkan di blog yang bersesuaian. Anda juga boleh mempromosikan blog anda dengan menyertakan URL website anda. Selamat berkarya!


Sila isikan karya anda di sini.

Nama
Nama Pena
Email
URL (Jika Ada)
Mahu Papar URL (Jika Ada)
Tema Karya
Jenis Karya
Bukan original, nyatakan sumber
Tajuk Karya
Isi Karya


* Hanya karya yang terpilih sahaja akan disiarkan. Sila hantar karya yang mempunyai perenggan, susunan bahasa dan ejaan yang betul bagi memudahkan proses suntingan yang dilakukan secara manual.


* Penulisan yang menggunakan bahasa SMS atau singkatan yang keterlaluan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Sajak Ketuhanan - Ku Bermohon

Ku Bermohon


Heningan malam menjadi saksi
Aku kembali padaMu
Dengan secebis doa kutadahkan
Mengharap petunjuk dariMu
Dengan sekeping hati kuhadiahkan
Tulus memohon kepadaMu

Aku yang khilaf ini masih perlukanMu
Di saat duka maupun bahagia
Aku bersujud atas sajadahMu
Bersama deraian kilauan kaca
Ku bermohon ampun padaMu
Atas segala silapku
Selama aku menjadi hambaMu
Di muka dunia yang fana..

Sungguh kerdil diri ini
Begitu sedih aku mengenang
Hidupku yang indah ini
Takku syukuri nikmatMu spenuhnya
Takku lewati jalanMu sebaiknya
Oh Maha Kuasa
Maafkan diri ini...

Sesungguhnya aku rindukanMu
Siapalah aku...
Yang slalu leka dan alpa
Dengan urusan duniawi
Sesungguhnya
Ku inginkan bahagia bersamaMu
Jalani hidup ini bersama redhaMu
Oh Tuhanku…
Yang Maha Penyayang lagi Pengampun
Ampunilah hambaMu ini…
Setinggi kasih kupanjatkan
Hanya padaMu yang Satu…

Nama Pena: no-rulesz has

Tiada ulasan:

Catat Ulasan